مکان های دیدنی دبی

مکان های دیدنی دبی

1402/05/14 -




توضیحات

مکان های دیدنی دبی

مکان های دیدنی دبی : بی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. این شهر سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است.

مکان های دیدنی دبی

 

جهت رزرو تور دبی آتلانتیس کلیک کنید

بهترین مراکز تفریحی دبی کدام‌اند؟

تنوع مکان های تفریحی دبی آنقدر زیاد است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را از سفر راضی نگه دارد. البته باید بدانید که این مکان های تفریحی دبی در دسته‌ی تفریحات لوکس و خاص به شمار می‌روند. به همین دلیل هم بهای بیشتری دارند و هم ممکن است در هر سفری امکان تجربه کردن آن‌ها را نداشته باشید. ما تعدادی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی دبی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

جهت رزرو تور دبي هتل آتلانتيس کلیک کنید

آبنمای دبی ، نمایش موزیکال برج خلیفه

برج خلیفه را می‌توان یکی از نمادهای مهم شهر دبی دانست. برجی که در سفر به دبی باید حتما از آن دیدن کنید تا یکی از مهم‌ترین آسمان خراش‌های دنیا را از نزدیک دیده باشید. یکی از زیباترین بخش‌های بازدید از برج خلیفه، تماشای آبنمای مقابل این برج است. آبنمای دبی را بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال دنیا می‌دانند.

جهت رزرو تور هتل آتلانتیس کلیک کنید

برج خلیفه (Burj Khalifa)

بهتر است قبل از هر چیز از معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. برج خلیفه دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی هم می‌توانید آن را ببینید. همه می‌دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا است و به‌همین دلیل شهرت جهانی دارد؛ اما رکوردهای آن فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست، بلکه سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه 10 متر جابه‌جا می‌شود.

دبی مال (The Dubai Mall)

اگرچه مراکز خرید به‌خودی‌خود در لیست جاهای دیدنی دبی قرار نمی‌گیرند، اما از آنجایی که دبی مال بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است، در ردیف جاهای دیدنی شهر قرار می‌گیرد. قبل از هر چیز باید بدانید که دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است که وسعتش 50 زمین فوتبال را در خود جای می‌دهد.

آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain)

آب‌نمای نزدیک برج خلیفه نیز یکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که مثل بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، رکوردهای جهانی مختلفی را به خود اختصاص داده است. این آبن‌مای مشهور در دریاچه برج خلیفه قرار دارد و طول آن حدوداً با طول دو زمین فوتبال برابر است. این مجموعه دیدنی، قادر است در هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به آسمان پرتاب کند. فرقی نمی‌کند که درون برج خلیفه هستید یا در کنار دریاچه‌اش قدم می‌زنید، در هر صورت می‌توانید از تماشای نمایش موزیکال چشم‌نواز آب‌نمای آن دیدن کنید.


آب نمای دبی

قاب دبی (Dubai Frame)

قاب دبی علاوه بر اینکه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است، یکی از پرطرفدارترین موقعیت‌های عکاسی این شهر نیز به‌شمار می‌رود. شاید عظمت این بنا به‌خوبی در عکس‌ها مشخص نباشد، به‌همین دلیل در توصیف شکوه این جاذبه کافی است به ارتفاع 150 متری و عرض 95 متری‌اش اشاره کنیم. این جاذبه نمایی متفاوت از گذشته و آینده را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. جالب توجه است که شما با خرید بلیط، می‌توانید وارد قاب دبی شوید و از طبقات بالای آن، چشم‌انداز بی‌مانندی از شهر را تماشا کنید.

دهکده جهانی دبی (Global Village)

خلاصه بگوییم، اگر دهکده جهانی دبی را ببینید، انگار از تمام دنیا بازدید کرده‌اید. در این مجموعه، با فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور از خاورمیانه، اروپا، امریکا و آسیای دور آشنا می‌شوید. تجربیات نابی که در دهکده جهانی خواهید داشت، فقط به تماشای آثار تاریخی کشورها محدود نیست، بلکه در این مجموعه می‌توانید صنایع دستی کشورهای دیگر را خریداری کنید و غذاهای محبوبشان را هم امتحان کنید.

باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

باغ معجزه یا دبی میراکل گاردن از معروف‌ترن مکان های دیدنی دبی است که به‌طور معمول هر سال از ماه نوامبر تا آوریل (تقریباً از آذر تا اردیبهشت) پذیرای گردشگران جهان است. وسعت این جاذبه بهشتی 72 هزار متر مربع است که حدود 150 میلیون گل را در خود جای داده؛ به‌همین دلیل عنوان بزرگ‌ترین باغ گل در جهان را از آن خود کرده است. وجود چنین سرزمینی در دل کویرهای دبی، چیزی جز معجزه نیست.

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

شاید با دیدن عکس‌های فضای شهری و کویری شهر طلا، فکر کنید جاهای دیدنی دبی در زمینه طبیعت سبز، چیزی برای ارائه ندارد. اما باید بدانید که جاذبه‌هایی مثل سیاره سبز دبی، این ایده اشتباه در مورد دبی را نقض می‌کند. سیاره سبز دبی، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از 3 هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر یک از آن‌ها را برای بازدیدکنندگان به‌نمایش می‌گذارد.

خیابان السرکال (Alserkal Avenue)

خیابان السرکال، قبل از اینکه در لیست جاذبه های دبی باشد، یک انبار صنعتی بود که در سال 2008 حدود 20 گالری هنری را در خود به راه انداخت. این مجموعه کم‌کم پیشرفت کرد تا اینکه در انواع زمینه‌های هنر مدرن، موسیقی، مراسم فرهنگی، هنر آشپزی و غیره فعالیت کرد. مساحت این مجموعه حدود 100 هزار متر مربع است که در هر قسمت از آن، آثار خاصی وجود دارد. به‌طور کلی از هر نقطه دنیا یک نقاشی، مجسمه یا سایر صنایع دستی، در خیابان السرکال به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه آینده دبی (Museum of the Future)

موزه آینده دبی در یک ساختمان 77 متری قرار دارد که قبل افتتاحش به یکی از عجایب معماری جهان تبدیل شده بود و به‌واقع یکی از بزرگترین پروژه‌های دبی بود که در این لینک می‌توانید ویدئو آن را ببینید. بسیاری از گردشگران و متخصصین معتقدند که این ساختمان زیباترین بنایی بوده است که به عمرشان دیده‌اند. شاید با شنیدن نام این موزه فکر کنید که محتویاتی که دارد فقط در مورد آینده هستند، اما باید بدانید که موزه آینده دبی جایی برای پیوند آینده و گذشته است و سبک‌های هنری قدیمی بسیاری در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)

اگر در لیست جاهای دیدنی دبی به‌دنبال جاذبه‌ای هستید که تاریخ معاصر امارت متحده عربی را به بهترین شکل ممکن برای شما شرح دهد، مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما، موزه اتحاد است. این موزه نحوه شکل‌گیری این کشور را تا پیشرفت مناطق معروف دبی در سال‌های 1968 تا 1974 در یک فضای 25 هزار متری نمایش می‌دهد.

قلعه الفهیدی (Al Fahidi Fort)

قلعه الفهیدی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین بناهای دبی است، بلکه به‌دلیل بازدید روزانه دو هزار نفر گردشگر، به یکی از پرطرفدارترین دیدنی های دبی تبدیل شده است. در روزگاران قدیم که هنوز منابع ارزشمند دبی کشف نشده بودند، امورات مردم این شهر از طریق ماهیگیری و تجارت می‌گذشت.


قلعه دبی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

اگرچه قدمت تاریخی مسجد جمیرا آن‌قدرها هم زیاد نیست و حدود 4 دهه از ساخت آن می‌گذرد، اما اهمیت معماری و فرهنگی آن به حدی است که این جاذبه در لیست یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی قرار می‌گیرد. معماری این بنا از سبک‌های سوریه‌ای و مصری پیروی می‌کند و مصالح اصلی ساخت آن سنگ سفید خالص است. گنجایش مسجد، امکان نماز خواندن 1300 نفر را در آن فراهم می‌کند.

خانه شیخ سعید المکتوم (Sheikh saeed al maktoum house)

خانه شیخ سعید المکتوم یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دبی است. به‌همین دلیل از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. قدمت ساختمان اصلی این خانه به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. شیخ سعید المکتوم در نیمه اول قرن بیستم فرمانروای دبی بود. او پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی است که شیخ محمد بن راشد مکتوم نام دارد. شیخ سعید این مکان را به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود برگزید.

 

منبع : آژانس مسافرتی هم کوچ

دیدگاه ها

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید. ورود